Fuel pump

Répondre
Chris Shiels
Formation Théorique
Formation Théorique
Messages : 1
Enregistré le : 10 nov. 2011 01:16

Fuel pump

Message par Chris Shiels »

Salutations,
désolées que les seuls Français que l connaissent soient vol et possession d'un CP.301. Je suis le propriétaire fier de VH-SJH construit en 1964 et toujours en état fantastique aujourd'hui. J'ai possédé SJH pendant 5 années maintenant et également aux étapes de finition de reconstruire un Pitts S2A.
J'ai une question dans le respect à mes 301, j'ai décidé de mordre la balle et d'acheter un O-200A révisé. Je projette sur installer le moteur en semaines à venir, toutefois l ont juste découvert que dose de moteur de rechange pour ne pas avoir une pompe d'essence mécanique. Je me demandais combien l'autre Piel Emeraudes actionnent sans pompe mécanique ? Je fais installer une pompe de secours électrique.
Merci de fournir un forum fantastique pour des pilotes et des propriétaires d'Emeraudes.
Chris



Greetings,

Sorry that the only French that l know is flying and owning a CP.301.
I am the proud owner of VH-SJH built in 1964 and still in fantastic condition today. I have owned SJH for 5 years now and also in the finishing stages of rebuilding a Pitts S2A.

I have a question in regards to my 301, I decided to bite the bullet and purchase an overhauled O-200A. I plan on installing the engine in the next few weeks, however l have just discovered that replacement engine dose not have a mechanical fuel pump.
I was wondering how many other Piel Emeraudes operate without mechanical pump? I do have an electric back up pump installed.

Thank you for providing a fantastic forum for pilots and owners of Emeraudes.

Chris
Avatar du membre
cp1315
Administrateur
Administrateur
Messages : 2818
Enregistré le : 07 sept. 2004 23:05

Re: Fuel pump

Message par cp1315 »

Hi Chris

Welcome on board :lol:

It's not secure to don't have mecanical fuel pump and electrical fuel pump.

I don't known someone who don't use it together !!!
Un avion Piel, sinon rien ....
Répondre