Le Forum Avions Piel, consacré aux Pierres Précieuses. Super Emeraude, Beryl, Saphir, CP80 etc

Avions Claude Piel, CP1315 CP1310 CP320 Super Emeraude, CP30 Emeraude, CP80, CP1320 Saphir, CP70 Beryl, CP60 Diamant, ML250 Rubis
Nous sommes le Dim 17 Déc, 2017 4:31 am

Heures au format UTC + 1 heure [ Heure d’été ]




Poster un nouveau sujet Répondre au sujet  [ 4 messages ] 
Auteur Message
 Sujet du message: Model variants Diamant?
MessagePosté: Mar 14 Sep, 2004 1:29 pm 
Hors ligne
Formation Théorique
Formation Théorique

Inscription: Mar 14 Sep, 2004 1:18 pm
Messages: 3
What is the difference between CP60 and CP605/CP615, and between CP605 and CP615?


Haut
 Profil  
 
 Sujet du message:
MessagePosté: Mer 15 Sep, 2004 8:12 pm 
Hors ligne
Pilote Privé Train Classique
Pilote Privé Train Classique
Avatar de l’utilisateur

Inscription: Mar 14 Sep, 2004 9:03 pm
Messages: 272
Localisation: 84
Ray,

you can find a lot of things in the Xavier MASSE book.

Mainly wingspan and motors are different (so weight also):
60 : 9.6m, 90hp cont.
601 : 100hp cont.
602 : 105 hp potez
603 : 115hp lyc.
604 : 145 hp cont

605 : 9.2 m, 150/160 hp lyc
606 : 140 hp lyc
607 : 130 cont
608 : 180 lyc

615 : 8.95m, 150/160 hp

605A and 615A are tricycle

Christophe.


Haut
 Profil  
 
 Sujet du message: Re: Model variants Diamant?
MessagePosté: Lun 23 Juil, 2012 6:37 am 
Hors ligne
Formation Théorique
Formation Théorique
Avatar de l’utilisateur

Inscription: Jeu 14 Avr, 2011 10:17 am
Messages: 19
Localisation: Maraetai Beach, New Zealand
Hi,

I have just received my copy of Diamante plans from Sylvie Littner. They are all named CP 60. Does this mean I will have to buy another set for my CP615?, or will I have to modify my plans for the shorter wing span and everything else?

I did not know the 615 has a shorter span. Are there any other differences please?

Barry


Haut
 Profil Envoyer un e-mail  
 
 Sujet du message: Re: Model variants Diamant?
MessagePosté: Lun 13 Jan, 2014 10:38 am 
Hors ligne
Pilote Privé
Pilote Privé

Inscription: Jeu 09 Jan, 2014 10:41 pm
Messages: 129
Localisation: Bordeaux
Hi,

Sorry for my english, this post started in English so I don't change anything ....


I am asking the same questions.
I saw that empty/take-off weight are not the same for all the Super Diamants planes.
For empty weight I understand very well (engine differences) but for take-off weight I wanted to know if the CP 615 should be use as a "light" 4 seats airplane (e.g. for really short flights with friends) instead of a 2+2 ?

I plan to build one CP 615 but I imagine a 110kg limitation on rear seats.
If applicable, this max rear weight limits the use I plan to have with this plane.
I really hope that it is possible to use this plane with 130~150kg on the rear places (with good balance of course)

Many thanks for the reply (even in mp)
Regards
Hervé


Haut
 Profil Envoyer un e-mail  
 
Afficher les messages postés depuis:  Trier par  
Poster un nouveau sujet Répondre au sujet  [ 4 messages ] 

Heures au format UTC + 1 heure [ Heure d’été ]


Qui est en ligne

Utilisateurs parcourant ce forum: Aucun utilisateur enregistré et 1 invité


Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets
Vous ne pouvez pas éditer vos messages
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages
Vous ne pouvez pas joindre des fichiers

Rechercher:
Aller à:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Traduction par: phpBB-fr.com
phpBB SEO